lördag 1 december 2007








I lördags var jag på ridning! Jag red inte Melody, utan en häst som heter Kelly. Hon är rädd för rätt mycket och har svårt att fatta galopp. Vi hade hoppning i lördags. Hon är jättebra på hoppning men det blir lite svårt om hon inte galopperar... I början var hon bara stirrig och ville inte galoppera alls, men när min lärare, Courtney, gav mig ett spö blev det fart i henne! Hon fattade rätt galopp direkt! Efter det kunde vi börja hoppa. Det gick super ända tills i slutet... Hon var lite fjantig och studsade bredvid hinderna! När jag väl fick henne att hoppa sista gången slog hon i bommarna och slet nästan av halva skon! På den första bilden kan man se när Courtney drar ut skon ordentligt! Den satt fast hårt men den måste ju ut! Kelly blödde men hon rörde sig inte ur fläcken... Stackars häst!
(Titta på filmen)

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Hästen fattade inte galoppen!!! Ha ha ha ha ha... Underbart! Ser häftigt ut när du och hästen är mitt i hoppet.

Anonym sa...

Aj... Tur att du inte flög av

Din Nattis

Anonym sa...

Detta är bara för att snacka med dig amanda

Oscar i din förra klass